• Informacja dyrektora szkoły
          • Informacja dyrektora szkoły

            24.10.2020

            Od dnia 26 października 2020r. Szkoła Podstawowa im. S. Lubomirskiego w  Nowym Wiśniczu rozpoczyna realizację kształcenia na odległość w klasach 4-8.

            Prosimy, aby w wyznaczonym planem lekcji czasie dopilnować, aby dziecko zalogowało się na platformie MICROSOFT 365, w aplikacji TEAMS.

            W poniedziałek będzie czas na zapoznanie się z pracą platformy oraz ewentualne zgłoszenie problemów technicznych.

            Udział w zajęciach on-line jest możliwy przy wykorzystaniu dowolnego sprzętu mającego dostęp do Internetu - może to być komputer stacjonarny lub laptop, ale również tablet i smartfon. W przypadku np. braku kamerki lub mikrofonu czy głośnika  w komputerze stacjonarnym – będzie ograniczony jedynie czynny udział w krótkich częściach zajęć prowadzonych za pomocą wideo połączeń (bierny udział czyli śledzenie przebiegu zajęć jest możliwy).

            Aby ułatwić udział w zajęciach z użyciem urządzeń mobilnych (tablet, smartfon), należy zainstalować bezpłatną aplikację MICROSOFT TEAMS.

            Prosimy Rodziców uczniów klas 4-8, aby w miarę możliwości towarzyszyć dzieciom podczas pierwszych zajęć, ponieważ może zaistnieć potrzeba pomocy.

            Program jest intuicyjny, mamy nadzieję, że nie sprawi większych problemów Naszym Uczniom w bieżącym użytkowaniu.

            Prosimy o udostępnienie/włączenie w ustawieniach laptopa wbudowanego mikrofonu oraz kamery.

            Prosimy o bieżący kontakt z wychowawcą klasy w przypadku trudności.

          • Z WIZYTĄ U ŁOKIETKA

            18.10.2020

            9 października 2020 roku klasy siódme wraz z opiekunami: p. M.Stabrawą, p.B.Głąb, p, M.Kortą, p. M.Jarmułą p. K.Kokoszką, p.M.Klimek  wzięły udział w wycieczce do Ojcowa i Pieskowej Skały. Wyjazd był możliwy dzięki projektowi przygotowanemu przez Dyrekcję Szkoły Podstawowej w Nowym Wiśniczu w ramach realizacji małopolskiego  projektu pn. „Odkrywam Małopolskę” będącego elementem programu wspierającego turystykę szkolną. Celem projektu  jest umożliwienie uczniom ze szkół podstawowych z terenu Małopolski udziału w zorganizowanych wycieczkach szkolnych mających za zadanie m.in. uzupełnienie obowiązującego programu nauczania.

            W ramach projektu 81 uczniów pod opieką wychowawców, zachowując zasady reżimu sanitarnego, wyruszyło w piękny, słoneczny, jesienny poranek w kierunku Ojcowa, by z pomocą wykwalifikowanych przewodników realizować plan wycieczki.

            Zwiedzanie zaczęliśmy od spaceru po jesiennym  Ojcowskim Parku Narodowym, który, choć jest najmniejszym z 23 parków narodowych w Polsce, to jednak kryje w sobie niezwykłe bogactwo i mnóstwo atrakcji geologicznych, przyrodniczych i kulturowych.

            Następnie udaliśmy się do Groty Łokietka, największej spośród wszystkich jaskiń na terenie Parku, której nazwa nawiązuje do legendy o ukrywającym się w niej przed królem czeskim Wacławem II, Władysławie Łokietku. Po zwiedzeniu jaskini, zielonym szlakiem, ruszylismy do Doliny Prądnika, podziwiając kolejne skalne cuda przyrody: Bramę Krakowską, Rękawicę, Igłę Deotymy, Panieńskie Skały, a także owiane kolejną legendą Źródełko Miłości.

            Kolejnym punktem wycieczki był przejazd do Pieskowej Skały i zwiedzanie dziedzińca jednego  z najsłynniejszych polskich pałaców,  położonego na Szlaku Orlich Gniazd, a będącego kiedyś ważnym ogniwem w łańcuchu fortyfikacyjnym broniącym drogi handlowej z Krakowa na Śląsk. Ostatnim punktem wycieczki było podej- ście pod skałę zwaną Maczugą Herkulesa, najbardziej osobliwą skałkę na terenie Ojcowskiego Parku Narodowego.

            Zgodnie z założeniem wyjazd połączył w sobie zarówno elementy wychowawcze- wzajemną integrację młodzieży jak i poznawcze- uczniowie pogłębili swoją wiedzę zarówno z geografii, historii jak i języka polskiego, „odkryli” jedno z najpięknijszych miejsc Małopolski, mogli się przekonać, jak różnorodny i ciekawy może być najbliższy region i doświadczyć słuszności słów: „Cudze chwalicie, swego nie znacie, sami nie wiecie, co posiadacie”.

             Wychowawcy klas VII

          • Family Park Safari

            05.10.2020

            Dnia 5 października 2020 roku klasa VI C udała się na wycieczkę integracyjną do Family Park Safari w Gnojniku. Pogoda dopisała znakomicie, a pobyt w parku obfitował w liczne atrakcje. Jedną z nich było karmienie marchewką zwierząt w mini zoo i zabawa z nimi -  znajdują się tam kucyki, osiołki, konie, alpaka i wielbłądy. Wielu niezapomnianych wrażeń dostarczyły też przejażdżki na wielbłądzie i kucyku.

             Mnóstwo czasu dzieci spędziły na dmuchanej zjeżdżalni, w zamkach i w basenie z piłeczkami oraz na zabawie w chowanego.

            Po tak aktywnie spędzonym czasie, wszyscy chętnie posilili się upieczoną na ognisku kiełbaską, a niektórzy skosztowali też waty cukrowej i popcornu zakupionego w miejscowym bufecie.

            Uczniowie byli bardzo zadowoleni z wyjazdu do Parku Safari i chętnie wybraliby się tam ponownie, gdyż jest to ciekawe i godne polecenia miejsce, znajdujące się zaledwie w odległości  15 km od naszej szkoły.

            Dorota Klimek

          • „Sprzątanie świata 2020” – klasy 1-3

            05.10.2020

            W dniach 23-25 września 2020 r. uczniowie klas 1-3 wraz z wychowawczyniami włączyli się w kolejną edycję akcji „Sprzątania świata”, która w tym roku odbywa się pod hasłem „Plastik? Rezygnuję. Redukuję. Segreguję”.

            W naszej szkole akcja rozpoczęła się od pogadanek przeprowadzonych w klasach, dotyczących ochrony środowiska oraz zasad bezpieczeństwa podczas zbierania śmieci.

            Uczniowie wszystkich klas, zaopatrzeni w rękawiczki i worki na śmieci, sprzątali tereny wokół szkoły, boiska szkolnego Targowica, teren parkingu i parku nad Leksandrówką oraz okolice basenu miejskiego i fragmenty ulic miasta. W przypadku klasy 3 b, było to miejsce wskazane przez ucznia, który wraz z rodzicami często ,,sprząta świat". Wskazanie było trafne, gdyż klasie zabrakło worków i zadanie dokończyła klasa 3 c. Po powrocie do szkoły dzieci złożyły worki ze śmieciami w wyznaczonym miejscu przy budynku szkolnym (łącznie około 30 worków).

            Jednym z zadań akcji było przyniesienie do szkoły zbieranych w domu zakrętek. Codziennie przybywało worków z zakrętkami, a rekordzista z klasy 3 d przyniósł 15-kilogramowy worek zakrętek. Efektem zbiórki jest pokaźna sterta worków z nakrętkami, zgromadzona w specjalnie do tego wyznaczonym miejscu.

            Natomiast klasa 3 c ma w swojej sali eko-kącik, w którym znajdują się budowle wykonane z materiałów przeznaczonych do recyklingu.

            Mamy nadzieję, że nasi uczniowie, którzy z wielką radością i zapałem sprzątali nasz mały wiśnicki „świat”, będą w przyszłości ambasadorami postaw proekologicznych i strażnikami czystości naszej pięknej Ziemi.

            Zebrała: Marta Bielewicz

          • Możesz pomóc

            29.09.2020

            Możesz pomóc

            Pytasz jak?

            Po prostu nie wyrzucaj nakrętek.

                    Kacper 10 lat i Kamil 9 lat urodzili się z chorobą genetyczną, która spowodowała wodogłowie, oczopląs oraz choroby neurologiczne takie jak spastyczność mięśni czy epilepsja. Chłopaki to weseli bracia, którzy potrzebują wsparcia w dążeniu do samodzielności.

            Serdecznie dziękujemy za włączenie się w akcję zbierania zakrętek dla naszych synów. Chłopcy będą mogli więcej skorzystać z rehabilitacji, która jest im niezbędna do osiągnięcia samodzielności.

            Wdzięczni rodzice;

            Pomagamy drugiemu człowiekowi

             i przyrodzie.

                     Zbieramy nakrętki:         

            - po napojach, sokach, wodzie,

            - po mleku, opakowaniach  z jajek-niespodzianek,

            - po ketchupach, majonezach, kawie, sosach, bitej śmietance w sprayu,

            - po środkach chemicznych (żelach do prania, płynach do prania, płukania, płynach do mycia  naczyń, itp.)

            - po kosmetykach (po dezodorantach, mydłach, żelach pod prysznic, piankach do golenia, tubkach  past do  zębów,   kremach, itp.)   

                                                                                    

            Zakrętki odwożone są do Myślenic do firmy F.P.H.Ekopoldex.
            Pieniążki z zebranych zakrętek przekazywane są na "Fundację Dzieciom Zdążyć z Pomocą".

             

                                                                                                                        Beata Wojtoń

             

             

          • Sukces Uczniów ze Szkoły Podstawowej im. S. Lubomirskiego w Nowym Wiśniczu w konkursie internetowym „Parki Krajobrazowe Polski”

            09.09.2020

             

            Miło mi przekazać bardzo dobrą wiadomość, która nadeszła już w wakacyjnym czasie, a dotyczy konkursu internetowego „Parki Krajobrazowe Polski”  organizowanego w dniach 1-26.06.2020 r. przez Zespół Parków Krajobrazowych Województwa Małopolskiego we współpracy z Porozumieniem Parków Krajobrazowych Polski.  23 uczniów naszej szkoły chętnie wzięło w nim udział. Konkursowicze musieli wykazać się dużą wiedzą  biologiczną, geograficzną o wszystkich parkach krajobrazowych.  Codziennie rozwiązywali pięć różnych zadań internetowych co wymagało sumienności, cierpliwości oraz samodyscypliny.  W finale uczniowie musieli się zmierzyć z dwudziestoma pytaniami z zakresu rozpoznawanie gatunków roślin, zwierząt, śpiewu ptaków na co mieli bardzo ograniczony czas  (15 minut).

            Nasza szkoła zajęła III miejsce w klasyfikacji ogólnej na 213 szkół startujących z całej Polski. Uczennica klasy 5-tej Anna Grześkiewicz może się pochwalić indywidualnym sukcesem, bo zdobyła 6 miejsce wśród wszystkich startujących uczestników. Sukces jest potwierdzeniem wysokich umiejętności wszystkich uczniów, którym gratulujemy wiedzy i wytrwałości.   Jesteśmy z Was dumni i życzymy dalszych sukcesów.

             

             

            opiekun konkursu

            Karolina Cierniak-Zuzia

          • Rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021

            28.08.2020

            1 września 2020r. zapraszamy do szkoły dzieci z:

            oddziałów przedszkolnych

            klas pierwszych

            klas czwartych.

            Wraz z dzieckiem może wejść do szkoły jedna osoba dorosła (rodzic/opiekun).

            Zachowujemy reżim sanitarny: zakrywamy usta i nos, dezynfekujemy ręce przy wejściu do szkoły. 

             

             

            Na godz. 9.00 zapraszamy uczniów klas pierwszych i czwartych.

            Spotkania  z wychowawcami odbędą się w salach:

            Klasa 1A – sala 302  wychowawca: pani Beata Filipczyk

            Klasa 1B – sala 305  wychowawca: pani Henryka Mulka

            Klasa 1C – sala 104  wychowawca: pani Ewa Mazanek

            Klasa 1D – sala 303  wychowawca: pani Marta Pięta

            Klasa 4A – sala 03   wychowawca: pani Lucyna Mika

            Klasa 4B – sala 01 wychowawca: pani Agnieszka Piotrowicz

            Klasa 4C – sala 04  wychowawca: pani Karolina Cierniak – Zuzia

            Klasa 4D – sala 005p, sala wychowawca: pani Katarzyna Korta

             

            Na godz. 11.00. zapraszamy dzieci z oddziałów przedszkolnych

            Spotkania z wychowawcami odbędą się w salach:

            Klasa 0A – sala 102   wychowawca: pani Małgorzata Wiśniewska – Rogala

            Klasa 0B – sala 103 wychowawca:  pani Mariola Przechrzta

            Klasa 0C – sala 101 wychowawca: pani Kinga Motak

            W tym dniu nie ma dowozów.

            Pozostali uczniowie - klasy 2,3,5,6,7,8 przychodzą do szkoły 2 września zgodnie z podziałem godzin dostępnym na stronie szkoły.

            Na pierwszej lekcji spotykają się z wychowawcą.

             

             

            Wszystkich uczniów prosimy o zasłanianie ust i nosa (maseczka, przyłbica) w miejscach ogólnodostępnych (korytarze, szatnie, toalety).

             

             

          • ZAPISY UCZNIÓW DO ŚWIETLICY SZKOLNEJ

            24.08.2020

            ZAPISY UCZNIÓW DO ŚWIETLICY SZKOLNEJ

            w Szkole Podstawowej  im. Stanisława Lubomirskiego w Nowym Wiśniczu

            24.08.- 5.09.2020
            /w tych dniach należy złożyć kompletną dokumentację  przy ul. Szkolnej 1
            godz. 700 – 1500    w wyznaczonym miejscu.

             Przyjęcia uczniów do świetlicy szkolnej dokonują się na podstawie pisemnego zgłoszenia rodziców (złożenia karty zapisu dziecka do świetlicy). W każdym roku szkolnym wymagane jest złożenie nowej karty zapisu. Karty zgłoszenia będą dostępne przy wejściu do szkoły/nowe skrzydło/ oraz na stronie internetowej szkoły.

            Kryterium zapisu:
            Do świetlicy przyjmowani są uczniowie, którzy dojeżdżają do szkoły autobusem szkolnym oraz uczniowie, których oboje rodziców pracuje zawodowo i nie może zapewnić dzieciom opieki ze względu na czas swojej pracy.

            Ze względu na obecną sytuację epidemiologiczną prosimy o zapisywanie do świetlicy uczniów, którym nie mogą Państwo zapewnić opieki i odebrać wcześniej ze szkoły.

            SWIETLICA_-KARTA_ZAPISU_DZIECKA-DOJAZD_-1.docx

            SWIETLICA_-KARTA_ZAPISU_DZIECKA-RODZICE_PRACUJaCY_-1.docx

          • INFORMACJA DLA ÓSMOKLASISTÓW

            29.07.2020

            Dyrektor Szkoły Podstawowej im. S. Lubomirskiego w Nowym Wiśniczu informuję, że zaświadczenia z egzaminu ósmoklasisty można odbierać w dn. 31 lipca 2020r. (piątek)  wg następującego harmonogramu:

             

            Klasa 8a – godz. 9.00

            Klasa 8b – godz. 10.00

            Klasa 8c – godz. 11.00

            Klasa 8d – godz. 12.00

             

            Zaświadczenia będą wydawane w holu na parterze nowego skrzydła.

            Obowiązuje reżim sanitarny (dezynfekcja rąk i maseczki).

             Proszę zabrać ze sobą długopis.

          • #GaszynChallenge

            26.06.2020

            Dziękujemy Szkole Podstawowej im. Kazimierza Brodzińskiego w Królówce

            za nominację w #GaszynChallenge

            NaPompowani

            Pomaganie jest fajne

             

            Osoby nominowane muszą wykonać 10 pompek lub 10 przysiadów. Jeżeli wykonają ćwiczenie, wpłacają minimum 5 zł, jeżeli nie, wpłacają minimum 10 zł na konto SiePomaga. Osoby nominowane mają 48 godzin na wykonanie zadania.

             

            My  nominujemy Państwowe Liceum Sztuk Plastycznych im. Jana Matejki w Nowym Wiśniczu

             

            Link  do filmu https://youtu.be/mDiAXEeWpg8

             

        • List na zakończenie roku szkolnego 2019/2020
          • List na zakończenie roku szkolnego 2019/2020

            25.06.2020

            Szanowni Nauczyciele, drodzy Rodzice, kochani Uczniowie,

             

            nie tak wyobrażaliśmy sobie zakończenie roku szkolnego. Wprawdzie niektórzy z Was spotkają się z koleżankami, kolegami i wychowawcami w szkole, ale nie będzie to  tradycyjne pożegnanie i wręczenie świadectw.

            Mimo to warto sobie podziękować, powiedzieć "do widzenia", pożyczyć wszystkiego najlepszego na dalszą drogę. Przez wiele tygodni nie spotykaliśmy się na żywo, wszystko odbywało się zdalnie.  Te trzy miesiące były dla nas wszystkich niezwykłą lekcją, której nie proponuje żaden system nauczania. My wszyscy – nauczyciele, rodzice, uczniowie musieliśmy uczyć się nowych rzeczy, korzystać z nieznanych nam do tej pory narzędzi i metod. Kończymy rok szkolny bogatsi o nowe doświadczenia nie tylko naukowe, ale społeczne i komunikacyjne.

            Zakończenie roku szkolnego jest okazją do podziękowań, szczególnie tym spośród Was, którzy swoją pracowitością i systematycznością osiągnęli sukcesy w nauce. Gratuluję Wam, drodzy uczniowie osiągnięć i  jednocześnie dziękuję tym, którzy godnie reprezentowali naszą szkołę podczas konkursów, olimpiad, zawodów sportowych.

            Dziękuję za wspaniałą atmosferę, wyjątkowy klimat, za działalność charytatywną, otwarcie na potrzeby drugiego człowieka.

            Dziękuję  Gronu Pedagogicznemu za włożony trud, za życzliwość i troskę o kształtowanie właściwych postaw młodych ludzi.

            Dziękuję Rodzicom, którzy w trudnym czasie byli dla swoich dzieci i nas nauczycieli dużym wsparciem.

            Mówię wszystkim „do zobaczenia” bo żywię głęboką nadzieję, że za dwa miesiące spotkamy się  jak zawsze, w sali gimnastycznej, wszyscy razem, pełni nowych sił i energii do dalszej pracy i nauki, do odkrywania tajemnic, których wciąż jest tak wiele do odkrycia.

            Udanego wakacyjnego wypoczynku.

             

            Bożena Głąb

            dyrektor szkoły

             

             

          • Harmonogram dowozu uczniów do SP w Nowym Wiśniczu

            24.06.2020

            25 czerwca 2020r.                                                              

             

            Muchówka              7.15

            Kopaliny                 7.40

            Olchawa                 7.30

            Miejskie Pola          7.40

            Łomna Zagrody      7.30

            Łomna nr 162         7.35

            Łomna Bukowiec    7.40

            Odwóz ok godz. 13.00

             

            26 czerwca 2020r.

            Muchówka               7.15   9.15

            Kopaliny                  7.40   9.40

            Olchawa                  7.30   9.30

            Miejskie Pola           7.40   9.40

            Łomna Zagrody       7.30   9.30

            Łomna nr 162          7.35  9.35

            Łomna Bukowiec     7.40  9.40

            Odwóz ok godz. 8.40 i 10.40

             

             

             

             

             

             

             

             

          • Harmonogram rozdania świadectw

            23.06.2020

            Obecność uczniów po odbór świadectw jest dobrowolna.

            UCZNIOWIE WCHODZĄ NA TEREN  SZKOŁY W MASECZKACH.

            Uczniowie nie wnoszą żadnych rzeczy na teren szkoły.

            Rodziców prosimy o pozostanie na zewnątrz.

             

            CZWARTEK, 25 CZERWCA 2020 – GODZINA 9.00

            KLASA 8A – SALA 05 -  WEJŚCIE GŁÓWNE DO STAREGO  SKRZYDŁA

            KLASA 8B – SALA 01 - WEJŚCIE GŁÓWNE DO STAREGO  SKRZYDŁA

            KLASA 8C – SALA 06  - WEJŚCIE  OBOK STOŁÓWKI

            KLASA 8D – SALA 15 –WEJŚCIE NR 4 (NOWE SKRZYDŁO, WYJŚCIE EWAKUACYJNE)

             

            PIĄTEK, 26 CZERWCA 2020 – GODZINA 8.00

            KLASY 2  - WEJŚCIE GŁÓWNE DO NOWEGO SKRZYDŁA

            KLASY 3 - WEJŚCIE NR 4 (NOWE SKRZYDŁO, WYJŚCIE EWAKUACYJNE)

            KLASA 4A – 01 - WEJŚCIE GŁÓWNE DO STAREGO  SKRZYDŁA

            KLASA 4B – 05 - WEJŚCIE GŁÓWNE DO STAREGO  SKRZYDŁA

            KLASA 5A – 15 - WEJŚCIE NR 4 (NOWE SKRZYDŁO, WYJŚCIE EWAKUACYJNE)

            KLASA 5B – 21 (Wejście od strony boiska szkolnego)

            KLASA 5C – 25 (Wejście od strony boiska szkolnego)

            KLASA 5D – 22 (Wejście od strony boiska szkolnego)

             

            PIĄTEK, 26 CZERWCA 2020 – GODZINA 10.00

            KLASY 0  - WEJŚCIE GŁÓWNE DO NOWEGO SKRZYDŁA

            KLASY 1 - WEJŚCIE NR 4 (NOWE SKRZYDŁO, WYJŚCIE EWAKUACYJNE)

             

            KLASA 6A – 25 (Wejście od strony boiska szkolnego)

            KLASA 6B – 01 - WEJŚCIE GŁÓWNE DO STAREGO  SKRZYDŁA

            KLASA 6C – 05 - WEJŚCIE GŁÓWNE DO STAREGO  SKRZYDŁA

            KLASA 6D – 21 (Wejście od strony boiska szkolnego)

             

            KLASA 7A – 06 - WEJŚCIE  OBOK STOŁÓWKI

            KLASA 7B – 22 (Wejście od strony boiska szkolnego)

            KLASA 7C – 15 WEJŚCIE NR 4 (NOWE SKRZYDŁO, WYJŚCIE EWAKUACYJNE)

             

            DODATKOWY  TERMIN

            dla uczniów i rodziców, którzy nie odbiorą świadectw w dniu zakończenia roku szkolnego: 

            CODZIENNIE DO 10 LIPCA W  GODZ. 9.00 – 10.00, 13.00 – 14.00 (WEJŚCIE GŁÓWNE DO NOWEGO SKRZYDŁA)

          • LITERACKIE SUKCESY ZOFII RUŚNICY

            22.06.2020

            KONKURS POETYCKO – FOTOGRAFICZNY - IWKOWA

            Konkurs Poetycko - Fotograficzny „Moje myśli, moje uczucia, moje życie…” jak co roku odbył się w Publicznej Szkole Podstawowej w Iwkowej.

            Prace konkursowe oceniali: pan  Adam Bujak („papieski fotograf”) oraz prof.UP dr.hab Marek Karwala. 

            Uczniowie klas VI-VIII pisali wiersz i wykonywali fotografię. Praca miała stanowić spójną całość połączoną wspólnym tytułem.

            Grand Prix - nagroda główna w Konkursie Poetycko - Fotograficznym „Moje myśli, moje uczucia, moje życie…” - „Interpretacja wiersza fotografią” - przypadła w udziale Zofii Ruśnicy, ucz.kl 8c.

            https://iwkowa.szkolnastrona.pl/art,126,wyniki-xiv-konkursu-poetycko-fotograficznego

             

            WOJEWÓDZKI KONKURS LITERACKI „O ZIELONE PIÓRO” - KRAKÓW

            Biorąc udział w konkursie „O zielone pióro” młodzież musiała wykazać się nie tylko pisarskim kunsztem, ale też znajomością twórczości Gałczyńskiego. Każdy z uczestników miał za zadanie napisać autorski wiersz, który powstał jako inspiracja utworami twórcy „Teatrzyku Zielona Gęś”. Przewodniczącą jury była poetka Ewa Stadtmüller.

            I miejsce w kategorii szkoły podstawowe zajęła Zofia Ruśnica.

             https://www.mdkgal.edu.pl/2020/02/spotkanie-laureatow-konkursu-poetyckiego-o-zielone-pioro-oraz-teatralnego-a-niech-to-ges-kopnie/

             

            XXVI OGÓLNOPOLSKI KONKURS POETYCKI IM.JANUSZA KORCZAKA – PŁOCK

            Uczestnicy konkursu, uczniowie szkół podstawowych  mieli przesłać zestaw 3-5 autorskich wierszy niepublikowanych nigdzie wcześniej opatrzonych godłem. Jury XXVI Ogólnopolskiego Konkursu Poetyckiego im. Janusza Korczaka w składzie:

            • Elżbieta Zbrzezna – polonistka,
            • Maciej Woźniak – poeta, eseista, krytyk literacki,

            po wnikliwiej analizie nadesłanych wierszy zdecydowało o przyznaniu Zofii Ruśnicy wyróżnienia za wiersz „Ból” w kat. wiekowej 13-15 lat.

            https://mdk-plock.pl/ogolnopolski-konkurs-poetyckie-im-janusza-korczaka-rozstrzygniety/

             

            XXV Ogólnopolski Konkurs Literackiej Twórczości Dzieci i Młodzieży „Liryczne Jasło”

            Organizatorem Konkursu była Miejska Biblioteka Publiczna w Jaśle i Stowarzyszenie Bibliotekarzy Polskich Oddział w Jaśle. Konkurs był adresowany do autorów wierszy i opowiadań. Uczestnikami Konkursu mogli być uczniowie klas 4-8 ze szkół podstawowych oraz uczniowie szkół ponadpodstawowych. Każdy uczestnik mógł zgłosić do Konkursu pięć wierszy lub dwa opowiadania.

            Prace oceniało jury w składzie: Aleksandra Dacyl (polonistka, animatorka kultury), Mariusz Kalandyk (poeta, literaturoznawca, redaktor naczelny rzeszowskiego „Kwartalnika Edukacyjnego”), Grzegorz Kociuba (poeta, krytyk literacki, polonista – przewodniczący jury) oraz Jan Tulik (poeta, prozaik, eseista, dramaturg).

            W kategorii - „opowiadania” (w której tym razem postanowiła zmierzyć swe siły Zosia) – 126 autorów zaproponowało 169 tekstów! W tak mocnej stawce sukcesem ogromnym jest zajęcie przez Zofię Ruśnicę II miejsca za cykl opowiadań w kat. 7 - 8 klasy SP.

            Prace laureatów zostały opublikowane w tomiku konkursowym, który otrzymają laureaci konkursu. Tomik jest dostępny także na stronie internetowej Biblioteki w formacie PDF.

            https://www.youtube.com/watch?v=rkeqcai1GfI

            Gratulacje!

            Iwona Łukasik

          • POETYCKIE SUKCESY KAROLINY KUKLI

            22.06.2020

            W Konkursie Poetycko - Fotograficznym „Moje myśli, moje uczucia, moje życie…”, który odbył się jak co roku w Publicznej Szkole Podstawowej w Iwkowej I miejsce w kategorii „Wyjątkowy wiersz” zajęła Karolina Kukla z kl.8c za wiersz „Przystań”.

            Karolina wzięła udział również w II Ogólnopolskim Konkursie Literackim „Wolność kocham i rozumiem”. Organizatorem konkursu była Szkoła Podstawowa nr 48 w Gdańsku. Do udziału w konkursie zostali zaproszeni uczniowie z klas VI-VIII z terenu całej Polski.

            Jury tego konkursu przyznało jej wyróżnienie za wiersz „Jestestwo”.

            Gratulacje!

            Iwona Łukasik

          • Informacja dyrektora szkoły

            09.06.2020

            Na podstawie  ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1 z dnia 29 kwietnia 2020r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, dyrektor szkoły informuje, że  w roku szkolnym 2019/2020 wyznacza dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych  w dniach 16 – 18 czerwca 2020r.    W tym czasie odbywa się przeniesiony z  kwietnia egzamin ósmoklasisty. Świetlica szkolna pracuje bez zmian.

          • Mateusz Salwa laureatem etapu wojewódzkiego konkursu historycznego.

            06.06.2020

            Tradycja – nasza pamięć o przeszłości – to jeden z fundamentów naszej tożsamości. Kultywujemy ją                    w rodzinach i w państwie, w społecznościach lokalnych i regionalnych oraz całej wspólnocie narodowej. Możemy przeczytać na stronie Organizatora  i Ogólnopolskiego Koordynatora Konkursu - Mazowieckiego Kuratora Oświaty działającego w porozumieniu z właściwymi kuratorami oświaty i innymi podmiotami prowadzącymi działalność edukacyjną .

            Z dużą radością informujemy, że Mateusz Salwauczeń klasy ósmej SP im. S. Lubomirskiego w Nowym Wiśniczu – uzyskał tytuł laureata etapu wojewódzkiego XXV Ogólnopolskiego Konkursu  Historycznego im. majora Marka Gajewskiego „Losy żołnierza i dzieje oręża polskiego w latach 1887–1922.                        O niepodległość i granice Rzeczypospolitej”.

            Konkurs skierowany był  do uczniów szkół podstawowych z klas IV –VIII oraz uczniów branżowych szkół I stopnia szczególnie zainteresowanych historią wojskowości. Wiedza, którą należało  opanować do każdego z etapów, była bardzo obszerna. Tematyka Konkursu obejmowała historię Polski i historię powszechną dziejów oręża polskiego w latach 1887-1922  z uwzględnieniem znajomości broni i barwy, architektury obronnej, literatury, malarstwa batalistycznego i portretowego, muzyki i pieśni, tekstów źródłowych, topografii wojskowej, heraldyki, sfragistyki i falerystyki formacji wojskowych oraz sylwetek dowódców.

            Mateusz zdążył przystąpić do pierwszych etapów ogólnopolskiego  konkursu historycznego, zanim wybuchła pandemia, uzyskując wyśmienite wyniki! Nadesłane zaświadczenie Przez Kuratorium Oświaty w Krakowie bardzo nas ucieszyło. Kwalifikację najlepszych laureatów do IV etapu – ogólnopolskiego Konkursu przeprowadzi Komitet Organizacyjny Konkursu w porozumieniu z wojewódzkimi koordynatorami Konkursu. Termin ostatniego etapu Ogólnopolskiego nie jest znany obecnej sytuacji epidemiologicznej. 

            Sukces Mateusza wiąże się z tym, że jako laureat etapu wojewódzkiego  starając się o przyjęcie do szkół ponadpodstawowych  otrzymuje dodatkowe punkty w rekrutacji 2020. Można je zdobyć na podstawie uzyskanych wyników z egzaminu ósmoklasisty, ocen na świadectwie i wyników w dodatkowych konkursach.

            Mateuszowi należą się serdecznie gratulacje i najlepsze życzenia  w osiąganiu sukcesów  w przyszłej, wymarzonej szkole ponadpodstawowej!

            Beata Wojtoń

          • Informacja o finale konkursu Języka Angielskiego „Eagle” 2020

            04.06.2020

            Informujemy, że finał Szkolnego Konkursu  Języka Angielskiego „Eagle”  odbędzie się we wtorek 9 czerwca  o godzinie 13.00.

            Znajdziecie go na stronie naszej szkoły w zakładce Uczę się w domu – Konkurs „Eagle” (po lewej stronie, tam gdzie lista klas).

            Czas trwania konkursu od 13.00 do 13.45 plus 10 minut technicznych na czynności związane z odebraniem i przesłaniem karty odpowiedzi. Odpowiedzi należy wysłać najpóźniej do godziny 13.55. po tym terminie odpowiedzi nie będą przyjmowane.  

            Odpowiedzi  należy wysłać na adres:

            Klasy: 4,5,6  -   klimekdrt@interia.pl

            Klasy 7,8       -  dstus@poczta.onet.pl

             

            Konkurs będzie miał formę testu jednokrotnego wyboru i będzie polegał na uzyskaniu jak największej ilości punktów w ciągu 45 minut.  Nie oczekujemy, że test zostanie rozwiązany w całości.

             Będzie można:

            • wydrukować go, nanieść odpowiedzi na kartę i przesłać zdjęcie nauczycielowi na podany adres email.
            • można też zapisać same odpowiedzi na kartkę formatu A4 (do drukarki) bez drukowania całego testu.
            • lub wypełnić online i przesłać na wskazany adres  email.

            W tym roku niestety nie przewidujemy nagród rzeczowych, ale formą nagrody będzie ocena celująca za uzyskanie 1,2,3 miejsca oraz wpis do zeszytu wychowawczego. 

            Organizatorzy:

            Dorota Stus

            Dorota Klimek

            Małgorzata Ferenc

          • Rozstrzygnięcie konkursu plastycznego dla uczniów klas trzecich „Bukiet kwiatów na 100 urodziny św. Jana Pawła II”

            01.06.2020

                          Z okazji obchodów 100-lecia urodzin Wielkiego Polaka Papieża św. Jana Pawła II zorganizowano dla uczniów klas trzecich Szkoły Podstawowej im. S.Lubomirskiego w Nowym Wiśniczu oraz Szkoły Filialnej w Połomiu Dużym konkurs plastyczny pt. "Bukiet kwiatów na 100 urodziny św. Jana Pawła II”

            Celem konkursu było przybliżenie postaci św. Jana Pawła II w związku z przypadającym w 2020 roku stuleciem urodzin Karola Wojtyły oraz ustanowieniem bieżącego roku – Rokiem Świętego Jana Pawła. Przedmiotem konkursu było stworzenie pracy, której głównym tematem był bukiet kwiatów w dowolnym formacie, wykonanej wybraną przez uczestników techniką plastyczną, z możliwością wykorzystania różnorodnych materiałów.

            Na konkurs nadesłano 25 prac  w formie skanów do organizatora p. Małgorzaty Kowalskiej –Grucy. Komisja pracująca zdalnie w składzie: p. Małgorzata Wiśniewska-Rogala, p. Małgorzata Łukasik, p. Teresa Kowalska-Rydz wyłoniła zwycięzców.

            Wszystkie prace wzbudziły zachwyt komisji, a ich autorzy zasłużyli na pochwałę i uznanie.  Podczas oceny zwracano  uwagę na zgodność  z tematem, samodzielność, estetykę oraz pomysłowość. Przyznano dwa I miejsca: Marcelina Gicala –kl.3 d i Miłosz Piasecki –kl.3 c

            II miejsce-Amelia Kotfisz-kl.3 a, III miejsce-Gabriel Liszka –kl.3 c oraz wyróżnienia: Emilia Klich –kl.3 a, Patrycja Ferenc –kl. 3 c oraz Oliwia Imiołek- kl. 3 P/ Połom Duży/

            Laureaci konkursu zostaną nagrodzeni dyplomami oraz upominkami rzeczowymi.

             

            I miejsce:

            Marcelina Gicala, klasa III d

            ​​​​​​​


            I miejsce:

            Miłosz Piasecki, klasa III c

            II miejsce:

            Amelia Kotfisz, klasa III a

            III miejsce:

            Gabriel Liszka, klasa III c

             

            Wyróżnienia

             

            Emilia Klich, klasa III a

            Oliwia Imiołek, klasa III

            Połom Duży

            Patrycja Ferenc, klasa III c

          • ZWROTY KSIĄŻEK DO BIBLIOTEKI SZKOLNEJ

            24.05.2020

            DO RODZICÓW I UCZNIÓW kl. I-VIII!

            ZBLIŻA SIĘ KONIEC ROKU SZKOLNEGO.

            PROSIMY O ZWROT WYPOŻYCZONYCH PRZEZ WAS KSIĄŻEK (nie podręczników).

             

            TERMIN ZWROTU KSIĄŻEK: 1 -10 CZERWCA W GODZ. 7.00-16.00.

            PUNKT ZWROTU KSIĄŻEK: WEJŚCIE DO SZKOŁY, NA PARTERZE – DO OZNACZONYCH POJEMNIKÓW.

            ODDAWANE KSIĄŻKI MUSZĄ BYĆ ZAPAKOWANE W REKLAMÓWKI LUB FOLIOWE WORECZKI ORAZ OPISANE NA ZEWNĄTRZ OPAKOWANIA:
             

            • IMIĘ I NAZWISKO UCZNIA
            • KLASA

            PRZY WIĘKSZEJ ILOŚCI OSÓB NALEŻY ZACHOWAĆ ZASADY DYSTANSU SPOŁECZNEGO.

            INFORMACJA O TERMINIE I ZASADACH ZWROTU PODRĘCZNIKÓW ZOSTANIE PODANA DO WIADOMOŚCI W CZERWCU.

             

          • Zawieszenie zajęć w oddziałach przedszkolnych

            15.05.2020

            Dla zapewnienia bezpieczeństwa dzieci zawiesza się na czas oznaczony prowadzenie działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oddziałów przedszkolnych 0PA, 0P, 0A, 0B, 0C w Szkole Podstawowej  w Nowym Wiśniczu w okresie od dnia 18 maja 2020r. do dnia 22 maja 2020r. w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19.

            W okresie czasowego zawieszenia zajęć, o którym mowa w ust. 1, nauczanie w Szkole Podstawowej  w Nowym Wiśniczu jest prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.

          • DZIECKO BEZPIECZNE W SIECI

            19.04.2020

              Rodzice i nauczyciele, pokolenie  „cyfrowych imigrantów”, które stara się  wychować i zrozumieć pokolenie „cyfrowych tubylców”. Co musimy wiedzieć o świecie w którym żyją nasze dzieci i nasi uczniowie?

              W minionych latach , jak i  bieżącym roku szkolnym zaprosiliśmy do współpracy profilaktyka, psychologa i pedagoga p. Katarzynę Kudybę. Mieliście Państwo możliwość wysłuchać prelekcji o bezpieczeństwie w świecie Internetu przy okazji zebrania wywiadowczego w styczniu. Chciałam przypomnieć Państwu najistotniejsze informacje, szczególnie teraz, kiedy dzieci  dużo czasu spędzają przy komputerze           i  w naturalny sposób mają możliwość pod pretekstem odrabiania lekcji udzielać się w Internecie. Izolacja od rówieśników również sprawia, że dzieci bardziej są zaangażowane  w udzielaniu się na portalach społecznościowych.

            Co zatem powinno wzbudzić rodzicielską czujność?

            Szkodliwe treści to materiały, które mogą mieć negatywny wpływ na rozwój  i psychikę dzieci i młodzieży. Dzieci mogą na nie trafiać celowo lub przypadkowo, np. poprzez mylne wyniki wyszukiwania, spam czy reklamę.

            Do szkodliwych treści  zwanych patostreamami zazwyczaj zalicza się:

            1.  treści pornograficzne, w tym materiały prezentujące relacje seksualne z wykorzystaniem przemocy oraz nietypowe i dewiacyjne zachowania seksualne;
            2. treści prezentujące przemoc i okrucieństwo, np. w filmach bądź brutalnych grach komputerowych;
            3. treści promujące zachowania autodestrukcyjne – samookaleczenia lub samobójstwa, bądź zachowania szkodliwe dla zdrowia, np. wyniszczające diety (tzw. ruch pro-ana), zażywanie narkotyków lub dopalaczy;
            4. treści dyskryminacyjne, nawołujące do wrogości lub nienawiści wobec różnych grup społecznych, narodowościowych, religijnych lub osób.

            Wyszukiwarki: każdy, kto poszukuje nowych informacji musi skorzystać  z wyszukiwarki. Są one wyposażone w filtry, należy jednak pamiętać, że nie zapewni to całkowicie skutecznego blokowania treści niepożądanych, a mogą je tylko znacznie ograniczyć. Dlatego ważna jest nauka korzystania  i umiejętność oceny znalezionych wyników.

             

            Serwisy społecznościowe: popularne serwisy społecznościowe wprowadzają ograniczenia wiekowe, ale łatwo je ominąć, bo młodszym dzieciom konta na takich portalach zakłada rodzeństwo, a nawet sami rodzice. Niestety serwisy społecznościowe są miejscem, które bardzo łatwo wykorzystać do nadużyć. Publikowanie tam zdjęcia oraz wrzucane informacje mogą być łatwo skopiowane, skomentowane, ułatwiają również kontakt dziecka z osobą nieznajomą.

             

            Najczęściej dzieci młodsze korzystają z takich serwisów jak: TikTok i komunikatorów typu Messenger lub Whatsapp, a starsze: Facebook, Instagram i wymienionych komunikatorów.

             

            Przybliżyć chciałam TikTok, ponieważ  rodzice nie korzystają z tej aplikacji i tym samym nie wiedzą jak działa. Kojarzy się z wrzucaniem do sieci krótkich filmików nagrywanych przez dziecko, śmiesznych, pokazujących co robią w wolnym czasie, co potrafią. Można tam jednak bardzo często zobaczyć filmiki odwzorowujące tekst piosenek, często wulgarnych ( nawet nie zawsze dziecko rozumie co śpiewa). Często filmiki są wyuzdane, a bohaterami dzieci w wieku 8 – 13 lat.

            Instagram, pośród profili jest dużo takich, gdzie inni pokazują, jak się samookaleczają czy też przyjmują środki psychoaktywne.

             

            Gry on – line: są atrakcyjne dla wszystkich użytkowników, dzieci i młodzieży. Są dostępne w dedykowanych serwisach jak i w serwisach społecznościowych. Gry mają oznaczenia wiekowe i jest to bardzo ważne. Wiele gier zawiera dużo przemocy, treści pornograficznych, wulgarny język. Nawet jeżeli dziecko gra w grę dostosowaną do jego wieku, to rodzice powinni być czujni. Gra on – line daje możliwości komentarzy od obserwatorów gry, a na język którym posługują się niektórzy gracze nie mamy  wpływu. Dziecko jest  na to szczególnie narażone oglądając jak grają inni gracze. Gry typu GTA, CS GO nie są dla dzieci. Trzeba też wspomnieć o wydawanych na gry pieniądzach. Często dzieci grają w jakąś grę długi już czas, a gra się rozwija, można dokupić nowe dodatki, które czynią dziecko lepszym od rówieśników. Dzieci wydają na to swoje kieszonkowe, ale też sięgają do portfela rodzica  bez jego wiedzy i zgody.

             

            Oddziaływanie gier komputerowych na psychikę:

            - każdy gracz nie jest tylko biernym odbiorcą – aktywnie uczestniczy, dokonuje wyborów, jest bohaterem, wybiera środki, by pokonać przeciwnika ( nawet bardzo brutalne).

            - dziecko uczy się, jak być szybszym, sprytniejszym, lepszym – ale niestety najczęściej w sposób niegodziwy, za wszelką cenę, nie zważając jakimi środkami.

            - wielokrotne powtarzanie prowadzi do uczenia się złych rzeczy.

            - kojarzenie zachowań agresywnych z nagrodą ( „wygrałem”) – wzmacnianie takich zachowań jest bardzo niebezpieczne dla psychiki dziecka.

            - znacznie podwyższają poziom lęku i ciągle go utrzymują w napięciu – „muszę zabić pierwszy, bo jak nie to oni mnie zabiją”.

            - dużo elementów erotyzujących, pobudzających  i ukierunkowujących taką ciekawość.

            - dziecko oswaja się z agresją – zacierają się granice dobra i zła.

            - przemoc w grach nie jest karana i nie robi na dziecku wrażenia.

            - przyzwyczajenie do obrazów magiczno – okultystycznych, czasami satanistycznych, a wszystko podane w wersji zabawy.

             

            Pamiętajmy, że najlepszym strażnikiem naszego dziecka powinno być ono samo: zasady, które mu przekazaliśmy, i zaufanie do nas. Jednak możemy wspomóc dziecko ucząc go bezpiecznego korzystania z Internetu. Pomogą nam w tym Sieciaki, krótkie filmiki  instruktażowe jak bezpiecznie poruszać się w Internecie. Istnieje jeszcze jedno narzędzie, które można zastosować, jest to Program  kontroli rodzicielskiej., który blokuje dostęp do części witryn propagujących przemoc, pornografię, narkotyki i wulgaryzmy.

             

                                                                Renata Seredyńska – pedagog szkolny

              

             

             

            10 rad dla rodziców dotyczących bezpiecznego korzystania z Internetu przez dzieci.

            1. Odkrywaj Internet razem z dzieckiem.
            Bądź pierwszą osobą, która zapozna dziecko z Internetem. Odkrywajcie wspólnie jego zasoby. Spróbujcie znaleźć strony, które mogą zainteresować Wasze pociechy, a następnie zróbcie listę przyjaznych im stron Jeśli Wasze dziecko sprawniej niż Wy porusza się po Sieci, nie zrażajcie się – poproście, by było Waszym przewodnikiem po wirtualnym świecie.

            2. Naucz dziecko podstawowych zasad bezpieczeństwa w Internecie.
            Uczul dziecko na niebezpieczeństwa związane z nawiązywaniem nowych znajomości  w Internecie. Podkreśl, że nie można ufać osobom poznanym w Sieci, ani też wierzyć we wszystko co o sobie mówią. Ostrzeż dziecko przed ludźmi, którzy mogą chcieć zrobić im krzywdę. Rozmawiaj z dzieckiem o zagrożeniach czyhających w Internecie i sposobach ich unikania.

            3. Rozmawiaj z dziećmi o ryzyku umawiania się na spotkania z osobami poznanymi w Sieci.
            Dorośli powinni zrozumieć, że dzięki Internetowi dzieci mogą nawiązywać przyjaźnie. Jednakże spotykanie się z nieznajomymi poznanymi w Sieci może okazać się bardzo niebezpieczne. Dzieci muszą mieć świadomość, że mogą spotykać się z nieznajomymi wyłącznie po uzyskanej zgodzie rodziców i zawsze w towarzystwie dorosłych lub przyjaciół.

            4. Naucz swoje dziecko ostrożności przy podawaniu swoich prywatnych danych.
            Dostęp do wielu stron internetowych przeznaczonych dla najmłodszych wymaga podania prywatnych danych. Ważne jest, aby dziecko wiedziało, że podając takie informacje, zawsze musi zapytać o zgodę swoich rodziców. Dziecko powinno zdawać sobie sprawę z niebezpieczeństw, jakie może przynieść podanie swoich danych osobowych. Ustal z nim, żeby nigdy nie podawało przypadkowym osobom swojego imienia, nazwiska, adresu i numeru telefonu.

            5. Naucz dziecko krytycznego podejścia do informacji przeczytanych w Sieci.
            Wiele dzieci używa Internetu w celu rozwinięcia swoich zainteresowań i rozszerzenia wiedzy potrzebnej w szkole. Mali internauci powinni być jednak świadomi, że nie wszystkie znalezione w Sieci informacje są wiarygodne. Naucz dziecko, że trzeba weryfikować znalezione w Internecie treści, korzystając z innych dostępnych źródeł (encyklopedie, książki, słowniki).

            6. Bądź wyrozumiały dla swojego dziecka.
            Często zdarza się, że dzieci przypadkowo znajdują się na stronach adresowanych do dorosłych. Bywa, że w obawie przed karą, boją się do tego przyznać. Ważne jest, żeby dziecko Ci ufało i mówiło o tego typu sytuacjach; by wiedziało, że zawsze kiedy poczuje się niezręcznie, coś je zawstydzi lub przestraszy, może się do Ciebie zwrócić.

            7. Zgłaszaj nielegalne i szkodliwe treści.
            Wszyscy musimy wziąć odpowiedzialność za niewłaściwe czy nielegalne treści w Internecie. Nasze działania w tym względzie pomogą likwidować np. zjawisko pornografii dziecięcej szerzące się przy użyciu stron internetowych, chatów, e-maila itp. Nielegalne treści można zgłaszać na policję lub do współpracującego z nią punktu kontaktowego ds. zwalczania nielegalnych treści w Internecie – Hotline’u (www.dyzurnet.pl). Hotline kooperuje również z operatorami telekomunikacyjnymi i serwisami internetowymi w celu doprowadzenia do usunięcia nielegalnych materiałów z Sieci.

            8. Zapoznaj dziecko z NETYKIETĄ - Kodeksem Dobrego Zachowania w Internecie.
            Przypominaj dzieciom o zasadach dobrego wychowania. W każdej dziedzinie naszego życia, podobnie więc w Internecie obowiązują takie reguły: powinno się być miłym, używać odpowiedniego słownictwa itp. (zasady Netykiety znajdziesz na stronie www.sieciaki.pl) Twoje dzieci powinny je poznać (nie wolno czytać nie swoich e-maili, kopiować zastrzeżonych materiałów, itp.).

            9. Poznaj sposoby korzystania z Internetu przez Twoje dziecko.
            Przyjrzyj się, jak Twoje dziecko korzysta z Internetu, jakie strony lubi oglądać i jak zachowuje się w Sieci. Staraj się poznać znajomych, z którymi dziecko koresponduje za pośrednictwem Internetu. Ustalcie zasady korzystania z Sieci oraz sposoby postępowania w razie nietypowych sytuacji.

            10. Pamiętaj, że pozytywne strony Internetu przeważają nad jego negatywnymi stronami.
            Internet jest doskonałym źródłem wiedzy, jak również dostarczycielem rozrywki. Pozwól swojemu dziecku w świadomy i bezpieczny sposób w pełni korzystać z oferowanego przez Sieć bogactwa.                                                                                 

              Korzystałam z :

              www.dzieckowsieci.pl, dyżurnet.pl

              Artykuły: Twoje dziecko bezpieczne w sieci –  mgr R. Przytulska, mgr B. Bator

              Równoległy świat. Kronika Bocheńska nr 4 /2020, wywiad z p. Katarzyną Kudybą .

          • REGULAMIN  NAUKI  ZDALNEJ DLA UCZNIA

            25.03.2020

            REGULAMIN  NAUKI  ZDALNEJ

            dla ucznia (do wiadomości rodzica/opiekuna prawnego)

            w Szkole Podstawowej im. S. Lubomirskiego w Nowym Wiśniczu

            § 1

            Postanowienia ogólne

            1. Niniejszy Regulamin określa zasady wykonywania pracy zdalnej oraz związane z tym prawa i obowiązki uczniów w Szkole Podstawowej im. S. Lubomirskiego w Nowym Wiśniczu  na podstawie Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20.03.2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku  z zapobieganiem, przeciwdziałaniem  i zwalczaniem COVID-19.
            2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
            • Nauce zdalnej – należy przez to rozumieć pracę ucznia wykonywaną przez czas oznaczony poza budynkiem szkoły w związku z przeciwdziałaniem COVID-19, jeżeli uczenie się  poza takim miejscem jest możliwe,
            • Uczniu – należy przez to rozumieć ucznia, który czasowo pracuje w domu, korzystając z urządzeń multimedialnych, przy wsparciu online nauczycieli,
            • Szkole – należy przez to rozumieć zespół nauczycieli uczących danego ucznia

             

            § 2

            Warunki dopuszczalności nauki zdalnej

            1. Uczeń jest zobowiązany do uczenia się  zdalnie w związku z przeciwdziałaniem COVID-19 po otrzymaniu od nauczycieli  drogą elektroniczną lekcji, zadań i ćwiczeń do realizacji w domu,  umieszczonych na stronie szkoły: szkolawisnicz.pl, za pomocą poczty elektronicznej, portali społecznościowych, platform edukacyjnych i innych form wykorzystywanych do tej pory przez nauczycieli w pracy z uczniami i ustalonymi z poszczególnymi zespołami klasowymi.  

             

            § 3

            Prawa i obowiązki szkoły

            1. Szkoła zobowiązuje się do przekazywania uczniowi zadań do wykonania, udzielania informacji merytorycznych oraz organizowania procesu pracy w sposób umożliwiający uczniowi uczenie się  zdalnie.
            2. Szkoła ma prawo kontrolować zdalne uczenie się i systematyczne przesyłanie materiałów zwrotnych.
            3. Szkoła  zapewnia uczniowi wsparcie w organizacji nauki, pomocy w rozwiązywaniu problemów  i trudności związanych z realizacją zadań.
            4. Realizacja kształcenia na odległość ma uwzględniać:
              1. równomierne obciążenie uczniów w poszczególnych dniach tygodnia,
              2. zróżnicowanie zajęć w każdym dniu
              3. możliwości psychofizyczne uczniów podejmowania intensywnego wysiłku umysłowego  w ciągu dnia
              4. zasady bezpiecznego korzystania przez uczniów z urządzeń umożliwiających komunikację  elektroniczną, w tym dotyczące czasu korzystania z tych urządzeń (komputer, telewizor, telefon)
              5. dostępność urządzeń w domu, wiek i etap rozwoju uczniów, a także sytuację rodzinną
              6. łączenie przemienne kształcenia z użyciem monitorów ekranowych i bez ich użycia
              7. ograniczenia wynikające ze specyfiki zajęć.
            5. Zajęcia w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej ( w tym korekcyjno – kompensacyjne, dydaktyczno – wyrównawcze, rewalidacyjne, logopedyczne, indywidualne godziny zajęć w ramach IPET) są również prowadzone z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
            6. Wychowawcy klas w ramach realizacji obowiązków wychowawców i zajęć z wychowawcą utrzymują kontakt ze swoimi wychowankami i ich rodzicami, przyjmują od nich uwagi odnośnie realizacji pracy szkoły z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość  i przekazują je do dyrekcji szkoły.
            7. Pedagog szkolny pełni dyżury w celu udzielania wsparcia uczniom, rodzicom, wychowawcom, nauczycielom w godzinach jego ustalonych dyżurów w bieżącym roku szkolnym. Kontakt z pedagogiem szkolnym może odbywać się elektronicznie (poprzez pocztę elektroniczną: seredynskarenata@gmail.com)
            8. Kształcenie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość może odbywać się za pomocą przesyłania materiałów z wykorzystaniem:
              1. strony internetowej szkoły: szkolawisnicz.pl, na której nauczyciele zamieszczają materiały do pracy dla uczniów
              2. poczty elektronicznej
              3. portali społecznościowych
              4. innych form wykorzystywanych do tej pory przez nauczycieli w pracy z uczniami  i ustalonymi z poszczególnymi zespołami klasowymi.
            9. Kształcenie z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość może odbywać się z wykorzystaniem materiałów przygotowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, Centralną Okręgową Komisję Egzaminacyjną, a także emitowanych w pasmach edukacyjnych programów telewizyjnych i radiowych.
            10. W przypadku uczniów, którzy ze względu na warunki rodzinne, sprzętowe, dostęp do Internetu, nie mają możliwości korzystania z metod i technik kształcenia na odległość proponowanych przez szkołę, wychowawca wspólnie z uczniem i rodzicami/opiekunami prawnymi ustali sposób przekazywania  materiałów, wskazówek do samodzielnej pracy z poszczególnych przedmiotów i przekaże informację do dyrekcji szkoły w celu ustalenia sposobu postępowania.
            11. Dla powyższych uczniów przewiduje się przygotowanie materiałów przez poszczególnych nauczycieli        w wersji papierowej i przekazanie ich uczniom (np. przez odbiór osobisty rodziców). W takim przypadku nauczyciel przygotuje materiały dla ucznia na dłuższy czas.

            § 4

            Prawa i obowiązki ucznia

            1. Uczeń uczy się zdalnie. Uczeń  jest zobowiązany do kontaktu ze szkołą drogą elektroniczną, odbierania    i przesyłania zadań.
            2. Podstawową formą kontaktu między uczniami, wychowawcami, nauczycielami poszczególnych przedmiotów, rodzicami są: poczta elektroniczna nauczycieli i uczniów (bądź rodziców) oraz telefony.
            3. W przypadku uczniów, którzy ze względu na warunki rodzinne, sprzętowe, dostęp do Internetu nie mają możliwości korzystania z metod i technik kształcenia na odległość proponowanych przez szkołę, wychowawca wspólnie z uczniem i rodzicami/opiekunami prawnymi ustali sposób przekazywania  materiałów, wskazówek do samodzielnej pracy z poszczególnych przedmiotów i przekaże informację do dyrekcji szkoły w celu ustalenia sposobu postępowania.
            4. Dla tych uczniów przewiduje się przygotowanie materiałów przez poszczególnych nauczycieli w wersji papierowej i przekazanie ich uczniom (np. przez odbiór osobisty rodziców po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym)). W takim przypadku nauczyciel przygotuje materiały dla ucznia na dłuższy czas.
            5. Zasady oceniania osiągnięć uczniów podczas realizacji zadań szkoły z wykorzystaniem metod        i technik kształcenia na odległość. Ocenie mogą podlegać: 
              1. prace, ćwiczenia projektowe, rysunkowe, prezentacje i inne samodzielnie opracowane przez uczniów na podstawie wskazówek nauczycieli, przekazywanych elektronicznie lub w inny sposób ustalony z nauczycielem
              2. testy, sprawdziany zrealizowane z wykorzystaniem ogólnie dostępnych platform przewidzianych do tego celu
              3. efekty rozmów z uczniami podczas dyżurów z wykorzystaniem technik online, czatów, itp.
            6. W przypadku uczniów, którzy ze względu na warunki rodzinne, sprzętowe, dostęp do Internetu, nie mają możliwości korzystania z metod i technik kształcenia na odległość proponowanych przez szkołę, ocenianie odbywać się będzie na podstawie prac, projektów, ćwiczeń itp. wykonanych przez ucznia i dostarczanych do szkoły (osobiście przez rodziców, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym).
            7. Ocenianie zajęć wychowania fizycznego może obejmować ocenę przygotowanych przez ucznia opracowań dotyczących zdrowego trybu życia, wpływu sportu na zdrowie człowieka bądź innych związanych z teorią sportu.
            8. Nauczyciel przedmiotu informuje ucznia o otrzymanej ocenie bezpośrednio i na bieżąco.
            9. Wychowawcy klas informują rodziców/prawnych opiekunów o wszystkich ocenach cząstkowych ucznia drogą elektroniczną, telefoniczną raz w tygodniu.
            10. Uczniowie mogą poprawiać oceny zgodnie z przedmiotowym systemem oceniania.
            11. W mocy pozostają zapisy Statutu Szkoły dotyczące:
              1. warunków i trybu uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej                        z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych,
              2. egzaminów klasyfikacyjnych
              3. egzaminów poprawkowych
              4. trybu postępowania w przypadku zastrzeżeń do rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych lub rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
            12. Ewentualne zmiany w tym zakresie, w szczególności dotyczące formy poprawy lub egzaminu, terminów będą podawane w terminie późniejszym w zależności od dalszych decyzji Ministra Edukacji Narodowej odnośnie kontynuowania, bądź nie, realizacji zadań szkoły z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość.
            13. W ocenianiu zachowania brane pod uwagę będzie  zaangażowanie uczniów w realizację obowiązków wynikających z kształcenia na odległość, z uwzględnieniem jego możliwości indywidualnych (wiek uczniów), w tym warunków rodzinnych, sprzętowych itp.
            14. Uczeń ma prawo do wsparcia ze strony szkoły. Uczeń niezwłocznie zgłasza nauczycielowi wszelkie problemy związane z danym przedmiotem.
            15. Uczeń wraz z rodzicami  zobowiązuje się zorganizować stanowisko do nauki zdalnej w sposób zapewniający bezpieczne i higieniczne warunki pracy.
            16. Uczeń nie upublicznia materiałów wypracowanych i przesłanych mu przez nauczycieli.
            17. Materiały otrzymywane od nauczycieli pozostają tylko do użytku szkolnego i nie podlegają dalszemu przesyłaniu.

            §5

            Postanowienia końcowe

            1. Nauka zdalna jest prowadzona przez czas określony w zarządzeniu dyrektora szkoły. Szkoła  może dowolnie kształtować okres wykonywania nauki zdalnej, uwzględniając stopień zagrożenia rozprzestrzenianiem się COVID-19 na danym obszarze.
            2. Przed przystąpieniem do wykonywania nauki zdalnej uczeń i jego rodzice zapoznają się  z treścią niniejszego Regulaminu. Rodzice potwierdzają oświadczeniem w formie SMS lub e-mail do wychowawcy klasy o treści:

             

            Zapoznałem/am się z treścią Regulaminu zdalnego nauczania i przyjmuję do realizacji.

            podpis rodzica, podpis ucznia

             

             

          • Jak wspierać i motywować dzieci do nauki w nauczaniu zdalnym.

            23.03.2020



            Szanowni Rodzice, to zrozumiałe, że uczymy się tej formy pracy, tak dla Was jak i dla nas oraz dzieci nowej i jeszcze nieoswojonej. Dlatego też ważne jest, abyśmy się nawzajem wspierali i podjęli takie działania, które przyniosą najlepsze efekty.

            Zapewnijmy dzieciom poczucie bezpieczeństwa. W świecie, w którym panuje niezwykły natłok informacji, nawet dorosłemu trudno je zweryfikować i oddzielić te najważniejsze. Dlatego tak ważne jest, abyśmy ograniczyli potęgowanie lęku i niepewności u dzieci, zapewnili im ograniczony dostęp do informacji, które wywołują lęk. Rozmawiajmy z dziećmi, oswajajmy nową sytuację i zadbajmy o to, aby dzieci widziały nasze opanowanie. Bądźmy wsparciem i nie bagatelizujmy tego, że dzieci mogą mieć nadmierne obawy, nie lekceważmy ich pytań, dociekliwości. Wykażmy się większą niż dotychczas troską, aby odczuły, że są bezpieczne.

            Zorganizujmy dobrze dzień. To co pomaga zmobilizować się do pracy, to przede wszystkim dobra organizacja czasu. Przed przystąpieniem do nauki dobrze jest przygotować sobie wszystkie niezbędne  książki i pomoce, tak, aby później niepotrzebnie się nie rozpraszać.  Odrabianie lekcji warto zacząć od najtrudniejszego zadania, kiedy umysł jest wypoczęty. Należy pomyśleć, aby podzielić naukę na krótsze  partie i robić przerwy ( szczególnie w przypadku młodszych dzieci).

            Bardzo ważna jest systematyczność. Tutaj duża rola należy do rodziców, którzy powinni być                              „ stróżami” systematyczności. Kiedy dziecko rozłoży naukę na mniejsze części i  będzie robić to systematycznie szybko zauważy, że przynosi to efekty i nie wymaga ogromnego wysiłku.

            Zadbajmy o komfort nauki, ciszę i dobre okoliczności do koncentracji.

            Doceniajmy starania i chwalmy. Duży wpływ na motywację ma pozytywna ocena, każdy lubi, gdy jego wysiłki są zauważone i docenione. Nic tak nie uskrzydla jak pochwała i uznanie. Pamiętajmy więc, aby dostrzegać drobne nawet postępy i stawiać dziecku wymagania adekwatne do jego możliwości.

            Bądźmy blisko, wspierajmy, ale nie wyręczajmy. Pamiętajmy, że nawet najlepsze metody mogą zawieść, jeśli sami nie będziemy dawali dziecku przykładu własnym postępowaniem. Choć wiele dzieci zajmuje postawę buntowniczą , tak naprawdę liczą się ze zdaniem swoich rodziców i chcą ich zadowolić. Jeżeli więc rodzice mówią i pokazują, że nauka jest ważna, to dzieci również będą takiego zdania. Jeżeli natomiast wyrażają się lekceważąco o szkole i nauczycielach, to nie powinno dziwić, że zachowanie dzieci jest opozycyjne wobec obowiązków szkolnych.

            Szczególnie w tym czasie zadbajmy o to, co dziecko robi w Sieci, z kim się komunikuje. Bądźmy czujni, ponieważ teraz dzieci mają większy dostęp do Internetu.

            Dziękujemy Państwu za współpracę.

            Dyrekcja i Grono Pedagogiczne Szkoły Podstawowej im. St. Lubomirskiego w Nowym Wiśniczu

          • KOMUNIKAT

            18.03.2020

            Szanowni Państwo, w związku z występowaniem coraz liczniejszych

            przypadków koronawirusa, mając na uwadze bezpieczeństwo

            Państwa i pracowników  szkoła  jest zamknięta do odwołania.

             

            W PILNYCH SPRAWACH PROSIMY O KONTAKT:

             

            Telefoniczny od poniedziałku do piątku w godz: 7:00 – 15:00

             

            tel. 14 61 287 88

            602 183 630,   508 299 549

               elektroniczny:

            sekretariat@szkolawisnicz.pl

            Rekrutacja do klas pierwszych i oddziałów przedszkolnych

            odbywa się tylko drogą mailową.

          • INFORMACJA

            16.03.2020

            Zgodnie z decyzją Ministerstwa Edukacji Narodowej zajęcia dydaktyczno-wychowawcze  w Szkole Podstawowej im. S. Lubomirskiego  w Nowym Wiśniczu

            zostają zawieszone do 25 marca 2020r. (środa). 

             

             

            Jednocześnie, mając na uwadze bezpieczeństwo,  pracowników szkoły,  Pańtawa - podręczniki uczniów edukacji wczesnoszkolnej można odebrać

            do środy tj. 18.03.2020 r. ,

            zachowując podstawowe zasady bezpieczeństwa i higieny.

          • Profilaktyka zdrowotna w związku z przypadkami zachorowań na koronawirusa

            28.02.2020

             

             

            W związku z pojawiającymi się przypadkami zachorowań na koronawirusa należy:

             

            • przestrzegać podstawowych zasad higieny, w tym np. częstego mycia rąk    z użyciem ciepłej wody i mydła oraz ochrony podczas kaszlu i kichania (zasłaniać  nos i usta łokciem, a nie dłonią);
            • nie posyłać przeziębionych i chorych dzieci do szkoły;
            • nie wyjeżdżać do krajów, w których wykryto ogniska koronawirusa;
            • w przypadku powrotu z terenów występowania koronawirusa i objawów grypopodobnych bezzwłocznie powiadomić najbliższą stację sanitarno-epidemiologiczną;
            • w przypadku kontaktu z osobą z terenów występowania koronawirusa pozostawić członka rodziny na okres 2 tygodni w domu.      
            • w przypadku braku kontaktu  z osobą chorą, nie ma powodu do obaw;          
            • sprawdzać na bieżąco komunikaty publikowane na stronach Głównego Inspektoratu Sanitarnego  i Ministerstwa Zdrowia.

             

            W przypadku dodatkowych wątpliwości dzwonić na:

            infolinię Ministerstwa Zdrowia, tel. 800 190 590

            lub  do SANEPIDu w Tarnowie, tel. 602 430 042, 666 035 666T

            Telefony czynne całą dobę

          • Szkolny Konkurs Piosenki Anglojęzycznej dla uczniów klas 1-3

            04.03.2020

            W dniu 25 lutego 2020 r. odbył się Szkolny Konkurs Piosenki Anglojęzycznej dla uczniów klas 1 - 3, rozpoczęty uroczyście o godz. 8.00 w bibliotece szkolnej przez panią dyrektor - mgr Teresę Kowalską - Rydz. W konkursie uczestniczyło 20 uczniów.
            Występy uczestników oceniała komisja konkursowa w składzie: mgr Dorota Stus, mgr Karina Grandys. Rozdanie nagród i dyplomów nastąpiło 28 lutego 2020 roku.
            Laureaci konkursu:

            • w kategorii klas pierwszych:
              I miejsce: Antonina Wzorek (1a)
              II miejsce: Magdalena Adamczyk (1b)
              III miejsce: Kalina Trojan (1a)
            • w kategorii klas drugich:
              I miejsce: Jagoda Dybaś (2a)
              II miejsce: Maja Obrał (2a)
              III miejsce: Julia Zgłobicka (2c)
            • w kategorii klas trzecich:
              I miejsce: Marcelina Gicala (3d)
              II miejsce: Malwina Guzik (3c)
              III miejsce: Aleksandra Bukowiec (3d)
              WYRÓŻNIENIE: Magdalena Lemańska (3d)

            Wśród utworów, które wykonywały dzieci były m.in. : Don't worry, be happy (Bobby McFerrin)You are my sunshine (Alan O'Bryant), Hallelujah (Leonard Cohen), Roar (Katy Perry), Superhero (Viki Gabor), Dance Monkey (Tones and I).

            Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy występu, a laureatom wybitnych umiejętności językowych i muzyczno-wokalnych.

            Dziękujemy p. Patrycji Gaży za pomysł konkursu, jego przygotowanie oraz zakup i sponsorowanie połowy kosztów nagród (drugą połowę zasponsorowała dyrekcja „małej szkoły” ze środków pozyskanych m.in. z loterii fantowej i kiermaszu świątecznego).   
                                                                                                                                 

            Marta Bielewicz

          • “Młodzież zapobiega pożarom”

            03.03.2020

            27 lutego odbyły się gminne eliminacje Ogólnopolskiego Turnieju Wiedzy Pożarniczej “Młodzież zapobiega pożarom”.Ogólnopolski Turniej Wiedzy Pożarniczej “Młodzież Zapobiega Pożarom” (OTWP) ma na celu popularyzowanie przepisów i kształtowanie umiejętności w zakresie ochrony ludności, ekologii, ratownictwa i ochrony przeciwpożarowej. W szczególności służy popularyzowaniu wśród dzieci i młodzieży znajomości przepisów przeciwpożarowych, zasad postępowania na wypadek powstania pożaru, praktycznych umiejętności posługiwania się podręcznym sprzętem gaśniczym i techniką pożarniczą, poznawania tradycji, historii i organizacji ochrony przeciwpożarowej.Turniej przeprowadzony został wśród uczniów szkół z terenu gminy Nowy Wiśnicz w dwóch kategoriach wiekowych:

            • I grupa – uczniowie szkół podstawowych klasy I-VI (10-13 lat),  

            • II grupa – uczniowie szkól podstawowych klasy VII –VIII (14-16 lat).

             

            Naszą szkołę godnie reprezentowali uczniowie:

            Marcin Krawczyk- kl IVB

            Tomasz Bębenek - kl IVB

            Mateusz Salwa - kl VIII A

            Maciej Janiczek- kl VIIIA

            Jakub Gawąd - kl VIIA

            Uczestnicy musieli wykazać się wszechstronną wiedzą z zakresu pożarnictwa m.in.: tradycji i historii straży pożarnych, przepisów z zakresu ochrony ludności, ekologii, ratownictwa, prowadzenia akcji ratowniczych, sprzętu ratowniczo – gaśniczego, zabezpieczeń przeciwpożarowych, zasad ewakuacji ludzi, zasad udzielania pierwszej pomocy.

            W Eliminacjach gminnych Mateusz Salwa zajął zaszczytne II miejsce. Wszystkim uczestnikom gratulujemy. 

            Agnieszka Bakalarz

          • Konkurs Piosenki Obcojęzycznej "Sing a Song"

            26.02.2020

            Dnia 24 lutego 2020 roku dziewięcioro uczniów  naszej szkoły wzięło udział w Konkursie Piosenki Obcojęzycznej "Sing a Song", który odbył się w Szkole Podstawowej w Rajbrocie. Reprezentowali nas następujący uczniowie, wyłonieni  w eliminacjach szkolnych:

            Natalia Bereta i Natan Pietras z klasy IVa, Anna Grześkiewicz z Vc, Martyna Stochel i Gabriela Rudek z VIb, Patrycja Dudek i Anna Brzegowa z VIc, Oliwia Zagórska z VIIc oraz Aniela Oświęcimka z VIIb.

            Ogółem w konkursie w Rajbrocie uczestniczyło 22 wykonawców z takich miejscowości jak: Iwkowa, Wojakowa, Dobrociesz, Iwkowa Nagórze, Rajbrot, Nowy Wiśnicz i Bochnia, jednak to nasi uczniowie okazali się najlepsi zajmując wszystkie miejsca na podium:

            I miejsce zdobyła Aniela Oświęcimka, która znakomicie zaśpiewała piosenkę Lady Gagi - "Always Remember Us This Way".

            II miejsce zajęła Martyna Stochel z piosenką Alana Walkera -" Alone", a III miejsce uzyskał jeden z najmłodszych uczestników konkursu - Natan Pietras wykonujący wymowny przebój grupy The Cranberries "Zombie".

            Dodam, że jury oceniało wykonawców zarówno według kryteriów językowych, takich jak: poziom słownictwa, wymowa, poprawność gramatyczna oraz muzycznych - dobór repertuaru, interpretacja utworu, choreografia, dykcja i ogólny wyraz artystyczny.

            Zwycięzcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów wokalnych i  językowych.

                                                                                                Dorota Klimek

          • Szkolne eliminacje do I Gminnego Konkursu Recytatorskiego „Na wyspach Bergamutach podobno jest kot w butach…”- czyli fantastyka w wierszach polskich poetów

            26.02.2020

            Dnia 19 lutego 2020 r. w bibliotece szkolnej odbył się Konkurs Recytatorski „Na wyspach Bergamutach podobno jest kot w butach…”- czyli fantastyka w wierszach polskich poetów zorganizowany przez panią Małgorzatę Łukasik i panią Małgorzatę Kowalską-Grucę.

            Głównym celem konkursu było kształtowanie umiejętności językowych, rozbudzanie fantazji, wyobraźni poprzez ciekawą prezentację utworów poetyckich oraz rozwijanie uzdolnień recytatorskich.

            W konkursie wzięło udział 29 uczestników z oddziałów przedszkolnych i klas I-III SP wyłonionych w eliminacjach klasowych. Uczniowie oceniani byli za:

            • dobór repertuaru odpowiedni do możliwości uczestnika,
            • oryginalność i interpretację utworu,
            • dykcję, poprawność wymowy,
            • ogólny wyraz artystyczny.

            Uczniowie wspaniale zaprezentowali wybrane przez siebie utwory. Komisja w składzie: pani Barbara Wiśniewska, pani Monika Wyrwa i pani Kinga Motak stanęła przed niełatwym zadaniem i wyłoniła następujących laureatów:

            • w kategorii oddziałów przedszkolnych:

            I miejsce – Iga Pietras,

            II miejsce – Aleksandra Rudek,

            III miejsce - Wanda Nowak , Dominika Warzyńska,

            • w kategorii klas pierwszych:

            I miejsce – Anna Hełmecka,

            II miejsce – Gabriela Kruk,

            III miejsce - Magdalena Adamczyk,

            • w kategorii klas drugich:

            I miejsce – Jagoda Dybaś,

            II miejsce – Julia Zgłobicka,

            III miejsce - Karolina Grudzińska,

            • w kategorii klas trzecich:

            I miejsce – Grzegorz Mikulski,

            II miejsce – Robert Obrał,

            III miejsce – Emilia Anioł.

            Laureaci I i II miejsca z każdej kategorii wiekowej będą reprezentować naszą szkołę w I Gminnym Konkursie Recytatorskim, który odbędzie się 25 lutego 2020 r . w Szkole Podstawowej w Muchówce.

            Gratulujemy wszystkim uczniom, rodzicom i nauczycielom przygotowującym dzieci do konkursu.

                                                                                                                      Małgorzata Kowalska-Gruca

          • Walentynki w klasach młodszych

            26.02.2020

            Jak powszechnie wiadomo w dniu św. Walentego wszystkie ukryte sympatie się ujawniają (albo dają tylko o sobie znać pozostawiając pole do domysłów), a te już ujawnione potwierdzają stałość uczucia. W naszej szkole już od 11 lutego na korytarzach były wystawione skrzynki walentynkowe, a biblioteka szkolna prowadziła sprzedaż okolicznościowych kartek dla chętnych uczniów (dochód ze sprzedaży przeznaczony będzie na zakup książek dla najmłodszych). Akcja ta, prowadzona od kilku lat pozwala wzmacniać dobre relacje między uczniami, wspiera okazywanie wyrazów sympatii, stwarza okazję do zacieśniania więzów koleżeńskich między dziećmi. Skrzynki szybko się zapełniały i w przeddzień Walentynek panie: Kinga Motak i Agnieszka Bakalarz miały mnóstwo pracy z sortowaniem poczty. W piątek 14 lutego poczta została doręczona przez panią listonosz do poszczególnych klas.

            Bardzo dziękujemy pani Małgorzacie Rojek – pracownikowi UP w Nowym Wiśniczu za doręczenie poczty walentynkowej do klas.

            W ramach promowania dobrych relacji między uczniami w szkole, powiązanych ściśle z obchodami Walentynek, odbył się także plebiscyt na Najsympatyczniejszą Dziewczynkę i Najsympatyczniejszego Chłopca w każdej klasie. Wyniki plebiscytu zostały ogłoszone w przerwie zabawy karnawałowej w dniu 13 lutego, a przedstawiały się następująco:

             

            Najsympatyczniejsza                                         Najsympatyczniejszy
                   Dziewczynka                                                      Chłopiec

             

            Ia Magdalena Uznańska                                    Aleksander Multan

            Ib Kinga Piotrowska                                          Wojciech Karteczka

            Ic Hanna Kokoszka, Gabriela Kruk                   Dominik Kapała

             

            IIa Maja Obrał                                                    Witold Wzorek

            IIb Joanna Gaworczyk                                       Kamil Skalski

            IIc Julia Zgłobicka                                              Sebastian Surma

            IId Olga Ruśnica                                                Kacper Zarabski, Karol Kmiecik

             

            IIIa Patrycja Mochel                                          Igor Włosiński   

            IIIb Wiktoria Rydz, Oliwia Bienias                     Artur Banaś

            IIIc Emilia Anioł                                                 Dawid Kolarz

            IIId Alicja Karteczka                                          Krzysztof Kędra

             

            Laureatom plebiscytu (niektórzy byli nimi kolejny raz) serdecznie gratulujemy wyróżnienia i życzymy, aby zawsze byli tak lubiani.

            Serdeczne podziękowania dla p. Kingi Motak i p. Agnieszki Bakalarz za pomysł i zorganizowanie obydwu wydarzeń, a wychowawcom za pomoc w przeprowadzenie plebiscytu (głosowania w klasach).

             

            W czasie zabawy karnawałowej oraz przez cały następny tydzień w naszej szkole prowadzona była zbiórka pieniędzy na leczenie małej Marysi Miąsko – wszystkim ofiarodawcom serdecznie dziękujemy.

                                                                                                                                  Marta Bielewicz

          • I POWIATOWY KONKURS MATEMATYCZNY

            24.02.2020

            I POWIATOWY KONKURS MATEMATYCZNY

            Z PROCENTAMI ZA PAN BRAT

            dla uczniów klas VIII szkół podstawowych

                 25.02.2020 r. (wtorek) - etap szkolny

             

             

            ORGANIZATOR KONKURSU:

            Szkoła Podstawowa im. Kazimierza Brodzińskiego w Królówce, 32-722 Królówka 444, tel./fax: 014/ 6129490

            Osoby odpowiedzialne: Elżbieta Wołek i Agnieszka Karasińska.

            PATRONAT HONOROWY:

                                                       Starosta Bocheński – Adam Korta

                                                       Burmistrz Gminy Nowy Wiśnicz – Małgorzata Więckowska.

             SPONSOR KONKURSU:

                                                       Fundacja mBanku

             

            CELE KONKURSU:

            • Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień matematycznych uczniów.
            • Wskazywanie praktycznych zastosowań matematyki w życiu codziennym.
            • Wdrażanie uczniów do samodzielnej pracy nad pogłębianiem i rozszerzaniem wiadomości zdobytych na lekcjach.
            • Doskonalenie umiejętności logicznego i twórczego myślenia uczniów.
            • Umożliwienie uczniom i nauczycielom osiągnięcia satysfakcji z własnej pracy.
            • Wspieranie młodzieży uzdolnionej matematycznie.
            • Integrowanie środowisk edukacyjnych powiatu bocheńskiego.

             

            25.02.2020 r. (wtorek) - etap szkolny.

            25.03.2020 r. (środa) godzina 900  - etap  powiatowy.

          • Bal karnawałowy 2020’

            19.02.2020

            W dniu 13 lutego uczniowie klas I-III przyszli do szkoły przebrani za różne bajkowe postaci, gdyż był to dzień balu karnawałowego. Od rana po szkole krążyli różni przebierańcy: księżniczki, czarownice, kowboje, batmani itp.

            Po uroczystym otwarciu balu przez p. dyrektor Bożenę Głąb, część uczniów rozpoczęła zabawę, a część udała się do biblioteki na projekcję filmu pt.: „Zakochany kundel”. Zabawa odbywała się w trzech turach, aby wszystkie dzieci miały odpowiednią ilość miejsca do tańca i zabaw przy muzyce, które wspaniale prowadził nasz DJ – Jakub Adamczyk. W przerwie między atrakcjami dzieci przechodziły do swoich sal na poczęstunek przygotowany przez rodziców.

            Tegoroczny bal wszyscy uczestnicy uważają za bardzo udany.

            W przewie balu odbyło się także rozstrzygnięcie plebiscytu na Najsympatyczniejszą Dziewczynkę i Najsympatyczniejszego Chłopca z każdej klasy i wręczenie dyplomów laureatom plebiscytu (szczegóły w osobnym artykule).

                                                                                                                                  Marta Bielewicz

          • Bale, bale w karnawale

            19.02.2020

            Karnawał to czas balów , maskarad i zabaw. W taki właśnie sposób dzieci z oddziałów przedszkolnych w dniu 12.02.2020 r. świętowały karnawał. Przy wspaniałej dyskotekowej muzyce i pod kierunkiem Jakuba Adamczyka dzieci bawiły się wspaniale. Królewny, księżniczki, wróżki, czarownice, żołnierze, policjanci, spidermani, uczestniczyli w zabawach, konkursach i tańcach. Rodzice zatroszczyli się o poczęstunek dla swoich dzieci, a wychowawcy o świetną zabawę.

            Ewa Mazanek

          • Dzień Babci i Dziadka

            19.02.2020

            W dniach 22,23,24 stycznia w naszej szkole odbywały się uroczystości z okazji Dnia Babci i Dziadka. Dzieci z oddziałów przedszkolnych wspólnie z wychowawcami przygotowały montaż słowno-muzyczny, tańce oraz inscenizację bajki Czerwony Kapturek’’. Przedszkolaki z ogromnym zaangażowaniem przygotowywały się do występu. Piękne stroje i dekoracja dopełniły całości. Goście z dumą i wzruszeniem obserwowali grę małych aktorów, a brawa jakimi nagrodzili ich dziadkowie świadczyły o tym, że występ bardzo się podobał. Dziadkowie otrzymali upominki i udali się na poczęstunek przygotowany przez rodziców. Tam w miłej atmosferze wśród gwaru wnucząt, zabaw i zagadek miło spędzili czas. Z pewnością występ wnuków pozostanie w ich pamięci na długo.

            Ewa Mazanek

          • Tydzień z Kubusiem Puchatkiem

            19.02.2020

            18 stycznia obchodzony jest Międzynarodowy Dzień Kubusia Puchatka. Właśnie tego dnia w 1882 roku urodził się Alan Aleksander Milne - pisarz, twórca "misia o bardzo małym rozumku".

                    Przygody nieustannie głodnego i szukającego miodu Kubusia, Kłapouchego, który nieustannie gubi ogon, urokliwego i  nieśmiałego Prosiaczka o wielkim sercu, rozbrykanego Tygrysa, czy praktycznego Królika i przemądrzałej Sowy mogą być dobrą okazją do rozpoczęcia przygody z czytaniem. Niezwykle pogodny, oddany przyjaciel Kubuś z pewnością będzie dla kolejnego pokolenia najmłodszych czytelników doskonałym wprowadzeniem do świata literatury.

                   W naszej bibliotece szkolnej postanowiłyśmy uczcić tego uroczego bohatera cyklem imprez pod wspólnym hasłem „Tydzień z Kubusiem Puchatkiem”.

                    Wstępem do niego były szkolne eliminacje do II Gminnego Konkursu Pięknego Czytania w dniu 16 stycznia. Na drzwiach klas umieszczone zostały najciekawsze  cytaty z Kubusia Puchatka.

            20 stycznia (poniedziałek )

            Konkurs plastyczny Kubuś Puchatek i jego przyjaciele dla uczniów klas 1-3 .

            21 stycznia (wtorek)

            Wręczenie nagród laureatom konkursu plastycznego.

            Spotkania dla uczniów klas „0”–ych , podczas których dzieci najpierw wysłuchały fragmentów Kubusia Puchatka(czytały uczennice klasy 7b: Wiktoria Balicka, Aniela Oświęcimka, Magdalena Krawczyk, Wiktoria Bereta i Katarzyna Więckowska ),

            a potem kolorowały obrazki przedstawiające bohaterów książki.

            22 stycznia (środa)

            Spotkania dla uczniów klas 1-3, podczas których dzieci wysłuchały fragmentów Kubusia Puchatka(czytały uczennice klasy 7b: Wiktoria Balicka, Aniela Oświęcimka, Magdalena Krawczyk, Wiktoria Bereta i Katarzyna Więckowska).

            23 stycznia (czwartek)

            II   Gminny Konkurs Pięknego Czytania, tegoroczna edycja  pod hasłem „Kubuś Puchatek i Jego przyjaciele”.

            24 stycznia (piątek)

            Oglądanie bajek o Kubusiu Puchatku i jego przyjaciołach.

            Odbyły się 3 seanse w bibliotece i 3 w sali 201.

                    Tydzień z Kubusiem Puchatkiem był doskonałą okazją do przypomnienia sobie o tym niezwykłym bohaterze i zachętą do czytania o jego przygodach.

            Dziękujemy wszystkim uczniom i nauczycielom za wspólnie spędzony czas.

                                                                                                         

                                                                                                          Monika Wyrwa, Maria Kokoszka

          • Walentynki w Szkole Filialnej w Połomiu Dużym

            16.02.2020

            14 lutego to Dzień Zakochanych. A dlaczego nazywamy go Walentynkami? O tym opowiedziała naszym uczniom  p.o kierownika szkoły p. Bożena Hyrc. Nazwa pochodzi od patrona zakochanych, Świętego Walentego, który właśnie 14 lutego napisał anonimowy list do przyjaciół i podpisał go „od Twojego Walentego”. Istnieje też legenda, że tego dnia ptaki dobierają się w pary. To właśnie tego dnia wysyłamy kartki osobom bliskim naszemu sercu. Od wielu lat w naszej szkole działa poczta walentynkowa, była specjalna skrzynka do której trafiły przygotowane kartki. Wszyscy uczniowie i przedszkolaki otrzymali walentynkę, nie zabrakło tez słodkich lizaków ,oczywiście w kształcie serc. Ponadto w tym dniu uczniowie postawili na kolor czerwony i dzięki temu wpisali się idealnie w walentynkowy dzień w szkole.

                                                                                                                    Ewa Michno

          • Eliminacje szkolne do konkursu „MISTRZ MATEMATYK”

            16.02.2020

            W dniu 12 lutego 2020 roku w naszej szkole odbył się etap eliminacyjny XVIII Powiatowego Konkursu Matematycznego „MISTRZ MATEMATYK” przeznaczonego dla uczniów klas trzecich. W konkursie wzięło udział 23 uczniów ze wszystkich oddziałów klas trzecich. Nad przebiegiem konkursu czuwała komisja w składzie:        p. dyrektor Teresa Kowalska-Rydz, p. Barbara Mech i p. Dorota Mastalerz.

            W wyniku zmagań konkursowych wyłoniono laureatów:

            I miejsce – Przemysław Daniec

            II miejsce – Szymon Kuc

            III miejsce – Nikodem Sobotkowski.

            W konkursie powiatowym, który odbędzie się 19 lutego 2020 roku w Szkole Podstawowej nr 4 im. Św. Barbary w Bochni, ze względu na limit miejsc określony regulaminem, weźmie udział 2 uczniów z naszej szkoły: Przemysław Daniec i Szymon Kuc.

            Wszystkim uczestnikom gratulujemy wiedzy i umiejętności matematycznych, a za Przemka i Szymona trzymamy mocno kciuki.

                                                                                                                                  Marta Bielewicz

          • Pogadanka z przedstawicielem KRUS-u

            16.02.2020

            W dniu 11 lutego 2020 roku odbyło się spotkanie uczniów oddziałów przedszkolnych i klas młodszych z przedstawicielką KRUS-u – p. Małgorzatą Tretko. Spotkanie zorganizowane zostało w trzech turach i wzięło w wnim udział 297 uczniów.

            Najpierw prowadząca, włączając dzieci do dyskusji, omówiła zasady bezpieczeństwa pracy i zabawy na wsi na podstawie kursu e-learningowego „Bezpiecznie na wsi mamy – upadkom zapobiegamy”.

            Następnie dzieci obejrzały film dydaktyczny pt.: „Gra o zdrowie i bezpieczeństwo”. Ostatnim punktem programu spotkania było przedstawienie przez panią prowadzącą regulaminu i harmonogramu X Ogólnopolskiego Konkursu Plastycznego dla dzieci: „Bezpiecznie na wsi: nie ryzykujesz, gdy zwierzęta znasz i szanujesz”.

                                                                                                                                  Marta Bielewicz

          • Dzień Babci i Dziadka w Połomiu Dużym

            16.02.2020

            Mimo, że styczeń jest miesiącem pełnym chłodnych dni, są także dwa dni, kiedy każdemu robi się cieplej na sercu, bo przecież to dni niezwykłe – święto naszych kochanych babć i dziadków.

                        24 stycznia zorganizowano w naszej szkole uroczyste spotkanie własnie z okazji „Dnia Babci i Dziadka”, które było połączone z jasełkami. Dla zaproszonych gości z programem artystycznym wystąpiły dzieci z oddziału przedszkolnego, klasy „0” i klasy III.

                        Mali artyści z przejęciem odtwarzali swoje role, a czcigodni goście ze wzruszeniem odbierali czułe słowa, kierowane pod ich adresem. Wnuczęta dostarczyły wielu wzruszeń i niezapomnianych przeżyć.

                        Po występie obecna na uroczystości dyrektor Szkoły Podstawowej w Nowym Wiśniczu p. Bożena Głąb złożyła wszystkim babciom i dziadkom najserdeczniejsze życzenia.

                        Nie zabrakło też pięknych samodzielnie wykonanych laurek i życzeń płynących prosto z dziecięcych serduszek. Dopełnieniem uroczystego spotkania był słodki poczęstunek przygotowany przez rodziców.

                        Ten dzień pełen uśmiechów i radości na pewno na długo pozostanie w pamięci uczestników spotkania.

                        Uroczystość przygotowały: p. Bożena Hyrc i p. Małgorzata Kaczmarczyk, pomagała p. Agnieszka Kmiecik.

            B. Hyrc

             

             

          • Bal Karnawałowy w Filialnej Szkole Podstawowej w Połomiu Dużym

            16.02.2020

            W środę 22 stycznia w Filialnej Szkole Podstawowej w Połomiu Dużym odbył się Bal Karnawałowy. Już od wejścia można było wyczuć niecodzienny nastrój. Jedne dzieci wchodziły do sali już w swoich kostiumach, inne dźwigały je zapakowane w reklamówki. Po śniadaniu już wszyscy gotowi do zabawy, rozpoczęli bal. Dzieci przebrane w barwne i pomysłowe stroje bawiły się świetnie a skoczna i rytmiczna muzyka zachęcała do tańców. W przerwach między zabawami odbywały się konkursy. Dzieci miały również okazję skosztować słodkich poczęstunków przygotowanych przez rodziców. Wszystkim serdecznie dziękujemy za pomoc.

            Małgorzata Kaczmarczyk

          • Powiatowe zawody pływackie z udziałem uczniów z Nowego Wiśnicza

            24.01.2020

            W Dniu 21. 01. 2020r. na krytej pływalni w Bochni odbyły się „Powiatowe zawody w pływaniu”. Gminę Nowy Wiśnicz reprezentowali uczniowie Szkoły Podstawowej w Nowym Wiśniczu.

            Pływacy i pływaczki rywalizowali na dystansie 25 i 50 metrów w wybranym przez siebie stylu, prezentując wysoki poziom i często bijąc swoje życiowe rekordy. Byli to:  Jan Filipek, Dawid Bienias, Jan Czekaj, Maksymilian Klimek, Aleks Klimek, Szymon Mrówka, Gabriel Mikulski.

            Na szczególne wyróżnienie zasługuje Aniela Oświęcimka z klasy 7b, która na dystansie 50 metrów stylem        grzbietowym wywalczyła mistrzostwo powiatu i zakwalifikowała się do zawodów wojewódzkich.

            Sztafeta dziewcząt w składzie: Aniela Oświęcimka, Iga Brydniak, Julia Kazior, Julia Janiczek, Anna Grześkiewicz, Małgorzata Kruk, w stylu dowolnym zajęła 3 miejsce w powiecie.

            Katarzyna Korta

          • Informacja dla rodziców

            19.12.2019

             

            Dyrektor Szkoły Podstawowej im. S. Lubomirskiego w Nowym Wiśniczu

            informuje, że zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2019/2020

            przerwa świąteczna jest w dn. 23 – 31 grudnia 2019r.

             

            2 i 3 stycznia 2020r. są dodatkowymi dniami wolnymi od zajęć dydaktycznych.

            W tych dniach nauczyciele pełnią dyżur w godz. 8.00 – 14.00.

            Świetlica pracuje również  w godz. 8.00 – 14.00.

          • Informacja dla rodziców

            14.11.2019

             

             

            Dyrektor Szkoły Podstawowej im. S. Lubomirskiego w Nowym Wiśniczu informuje, że

            zgodnie z kalendarzem roku szkolnego 2019/2020 wywiadówki śródroczne odbędą się

            w następujących terminach:

             

            dla rodziców uczniów klas 0 – środa, 13 listopada, godz. 16.30

            dla rodziców uczniów klas 1 – 3  - środa, 13 listopada, godz. 17.00

            dla rodziców uczniów klas 4 – 8 – czwartek, 14 listopada, godz. 17.00