•    

          BADANIE PIRLS

          Badanie PIRLS, czyli Międzynarodowe Badanie Postępów Biegłości w Czytaniu, w skali międzynarodowej jest koordynowane przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mierzenia Osiągnięć Szkolnych – IEA z siedzibą w Amsterdamie, a w Polsce - przez Ministerstwo Edukacji Narodowej.

          Przedmiotem pomiaru jest:

          ü  czytanie pod względem doświadczenia literackiego (czytanie tekstów literackich)

          ü  czytanie w celu uzyskania informacji (czytanie tekstów użytkowych).

          W badaniu udział biorą dziesięciolatki - w naszej szkole są to uczniowie klas czwartych. Projekt realizowany w od 2 marca  do 31 marca 2020 roku.

          CEL BADANIA

          Przedmiotem pomiaru jest czytanie pod względem doświadczenia literackiego (czytanie tekstów literackich) oraz czytanie w celu uzyskania informacji (czytanie tekstów użytkowych).

           

          Koordynatorem badania w szkole jest pani Halina Skórnóg


          https://www.ibe.edu.pl/pl/projekty-miedzynarodowe/pirls